Tarup-Davinde

Halloween Ridt

lørdag den 30. oktober 2021


Tilmelding sendes til lotte12@live.dk

OPLYS: Navn på hest og rytter, hvilken klasse du vil ride, hvem du evt. skal ride sammen med og et billede af vaccinationssiderne i hestepasset. Så får du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.


Sidste mulighed for tilmelding er onsdag den 20. oktober kl 21.  Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt framelding, hvis man ønsker sine penge retur.

MAX 30 ekvipager. 



Startprisen er incl. toast, frugt, sodavand/vand og kaffe/kakao

ønsker du også denne "Halloweenbuffet" til din hjælper, så skriv det i tilmelding, det koster 30 kr. ekstra.


Klasse 1: 

8+8+8+8 km

350 kr.

Konkurrenceklasse:

Enkeltstart,

Idealtid 10 km/t

Alle deltagere modtager diplom og roset.

Klasse 2: 


8+8+8 km

300 kr.

Konkurrenceklasse:

Enkeltstart,

Idealtid 10 km/t

Alle deltagere modtager diplom og roset.

Klasse 3: 

8+8 km

250 kr.

Konkurrenceklasse:

Enkeltstart,

idealtid 8 km/t.

Alle deltagere modtager diplom og roset.

Klasse 4: 

8 km

200 kr.

Konkurrenceklasse:

Enkeltstart,

idealtid 8 km/t.

Alle deltagere modtager diplom og roset.



STÆVNEPLADS Phønix-P Udlodgyden 52, Davinde, 5220 Odense SØ

EVENT-Retningslinier:


-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man vil udleveret et hestekontrolkort.


-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et  informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.

Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet som du kan finde her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.


-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.


-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding. Starttidstpunkt for hver ekvipage vil stå i programmet. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.   

        

-Køling: I køleområdet tager du udstyr  af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol. Der er en spand til hver hest, med startnummer på, brug KUN den. Har man brug for mere vand så kan spandene fyldes op fra vandhanen ved køkkenet.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-event, men vær obs på de særlige konkurrenceregler.


-Præmieoverrækkelse: Uden hest. Præmieoverrækkelse: Uden hest, foran sekretariatet, når alle klassens ryttere er i mål og alle tider er registreret.

Alle vil få udleveret en roset og et diplom. 


-Særlige konkurrenceregler: I hver klasse rides der om tre placeringer.

I klasse 1 og 2  vinder de ryttere der gennemfører med en sammenlagt tid tættest på 10 km/t.

I klasse 3 og 4  vinder de ryttere der gennemfører med en sammenlagt tid tættest på 8 km/t


Ridetiden efter hvert loop slutter først når hesten går igennem Vet-in og altså ikke når den går over målstregen. Dette gælder også for sidste loop. 


For at gøre konkurrencen fair, så skal hestens puls efter hvert loop være under 64 inden tiden for loopet kan registreres.

Det betyder at fremvises hesten med en højere puls end 64 skal den ud og holde lidt mere pause og derefter vil man få en ny fremvisning og derfor også en ny tidsregistrering, som tillægges ridetiden.

Efter sidste loop skal pulsen være under 64 senest 20 minutter efter mål-tiden for at ridtet kan være en del af konkurrencen. 

Kan der ikke måles en puls under 64, bliver man ikke diskvalifiseret, man har bare ikke længere en mulighed for at blive blandt de placerede i konkurrencen, men man vil stadig modtage roset og diplom på at man har gennemført ridtet.


Det efterstræbes at man bruger max 20 minutter inden fremvisning af hesten efter hvert loop, men overskrides tiden medfører det ikke diskvalifikation. Alle gennemfører og får diplom og roset.



  1. Tilmelding lukkes ved 30 ekvipager, også selv om det er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er onsdag den 20 oktober.
  2. Event er åbent for ryttere fra hele Danmark. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med event.
  3. Tidsplaner, ruteplaner/kort  kan findes i programmet her på vores hjemmeside ugen inden ridtet.
  4. Der serveres toast, vand, frugt, kaffe eller varm kakao i køkkenet, man kommer bare derind når man er sulten eller tørstig.
  5. På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om event, sponsorere og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
  6. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
  7. Alle optjener point til Det Sydfynske Alperidt CUP 2021/2022. Udklædning giver et tillæg i point på enten 5 eller 15 afhængig af hvor udklædt ekvipagen er. Første loop skal rides med al udklædning for at optjene point.
  8. Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls, fremvisning i tølt eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation, det har dog betydning for muligheden af en placering i konkurrencen, se særlige konkurrenceregler. Vi har fokus på læring og en god oplevelse.