Det Sydfynske Alperidt
TheWoodworker logo
sponser rolfsminde Foder
sponser z horse
sponser dyrcenter midt
sponser equifirst
sponser falk
sponser hovfocus
sponser netto
sponser aveve
sponser heden mask
HK
herbert home LOGO 1
bbh
mm
lb
gb
nk
dhr
sponser 1
sponser riderrute sydfyn
få
jk
ab
fc
vb
anp
db
ske
skei
hol
eq
nl
fru

Det Sydfynske-alperidt

Lørdag den 28. August 2021


DER ER LUKKET FOR TILMELDING


Tilmelding sendes til lotte12@live.dk

OPLYS: Navn på hest og rytter, hvilken klasse du vil ride, hvem du evt. skal ride sammen med og et billede af vaccinationssiderne i hestepasset. Så får du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.


Sidste mulighed for tilmelding er mandag den 16. august kl 21.  Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt framelding, hvis man ønsker sine penge retur.

MAX 55 ekvipager 



Startprisen er incl. toast, frugt, sodavand/vand og kaffe/kakao

ønsker du også denne "forårsbuffet" til din hjælper, så skriv det i tilmelding, det koster 30 kr. ekstra.


Klasse 1:

13+13+13 km

450 kr.

(ny pris 400 kr.)

Konkurrenceklasse: Massestart, max 16 km/t.

Alle heste tjekkes af en dyrlæge.

Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 2: AFLYST

Skift evt klasse

22+13 km

450 kr.

Konkurrenceklasse:

Enkeltstart, idealtid 8 km/t.

Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 3:

13+13 km

400 kr.

(ny pris 350 kr.)

Konkurrenceklasse:

Enkeltstart, idealtid 8 km/t.

Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 4: AFLYST

Skift evt klasse

22 km

350 kr.

Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 5:

13 km

350 kr.

Alle deltagere modtager diplom og roset.



STÆVNEPLADS: Avlsgården ved Holstenshuus Gods, Slotsalleen 9, 5600 Fåborg FYN


EVENT-Retningslinier:

  !! HUSK AT OVERHOLDE TIDERNE I PROGRAMMET !!


-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man vil udleveret et hestekontrolkort.



-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et  informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.

Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet som du kan finde her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.



-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.


-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding. Klasse 1 rides som massestart, dvs at alle starter på samme tid (man må gerne starte op til 15 minutter senere, hvis man ikke ønsker at deltage i massestarten).  Starttidstpunkt for klassen vil stå i programmet. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.   

        

-Køling: I køleområdet tager du udstyr  af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-event. (vær obs på særlige konkurrenceregler for klasse 1, 2 og 3).


-Præmieoverrækkelse: Uden hest, foran sekretariatet, når alle klassens ryttere er i mål og alle tider er registreret.

Alle vil få udleveret en roset og et diplom. 


-Særlige regler for klasse 1: Klassen rides som en konkurrence med tre placeringer. Ekvipagen der kommer først i mål efter at have gennemført alle tre loops vinder. MEN hastigheden må ikke overstiger 16 km/t på nogen loops og hesten bliver tjekket før ridtet, imellem loops og efter ridtet af en dyrlæge som vurderer om hesten er ok. Vurderes hesten ikke at være ok afbrydes ridtet og man deltager ikke længere i konkurrencen. MEN man modtager stadig sin roset og et diplom på de antal kilomerer man red. 


Ridetiden efter 1. loop slutter først når hesten går igennem Vet/Puls og altså ikke når den går over målstregen. Tiden efter 2. loop slutter ligeledes når hesten går gennem Vet/Puls. Tiden efter 3. loop slutter når hesten går over målstregen.


For at gøre konkurrencen fair, så skal hestens puls efter 1. og 2. loop være under 64 inden tiden for loopet kan registreres.

Det betyder at fremvises hesten med en højere puls end 64 skal den ud og holde lidt mere pause og derefter vil man få en ny fremvisning og derfor også en ny tidsregistrering, som tillægges ridetiden.

Efter sidste loop skal pulsen være under 64 senest 20 minutter efter mål-tiden for at ridtet kan være en del af konkurrencen.


Det efterstræbes, at man bruger max 20 minutter inden fremvisning af hesten efter hvert loop, men overskrides tiden medfører det ikke diskvalifikation. Alle gennemfører og får diplom og roset.


-Særlige regler for klasse 2 og 3: Klasserne rides som en konkurrence med tre placeringer. Der rides 2 loops i begge klasser. Den rytter der gennemfører med en sammenlagt tid tættest på 8 km/t vinder klassen.


Ridetiden efter 1. loop slutter først når hesten går igennem Vet/Puls og altså ikke når den går over målstregen. Tiden efter 2. loop slutter når hesten går over målstregen.


For at gøre konkurrencen fair, så skal hestens puls efter 1. loop være under 64 inden tiden for loopet kan registreres.

Det betyder at fremvises hesten med en højere puls end 64 skal den ud og holde lidt mere pause og derefter vil man få en ny fremvisning og derfor også en ny tidsregistrering, som tillægges ridetiden.

Efter sidste loop skal pulsen være under 64 senest 20 minutter efter mål-tiden for at ridtet kan være en del af konkurrencen.


Det efterstræbes at man bruger max 20 minutter inden fremvisning af hesten efter hvert loop, men overskrides tiden medfører det ikke diskvalifikation. Alle gennemfører og får diplom og roset.


  1. Tilmelding lukkes ved 55 ekvipager  også selv om det er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er mandag den 16. august kl 21.
  2. Event er åbent for ryttere fra hele Danmark. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med event.
  3. Tidsplaner, ruteplaner/kort  kan findes i programmet her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.
  4. Der serveres toast, vand, frugt, kaffe eller varm kakao, som man selv afhenter når man har lyst. Maden er inklusiv i prisen, der kan tilkøbes til hjælpere og familie for 30 kr. pr. person.
  5. På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om event, sponsorere og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
  6. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
  7. Der er Ikke krav om rytterlicens for at deltage. Eventet er ikke pointgivende. Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls, fremvisning i tølt, eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse. (vær obs på særlige konkurrenceregler for klasse 1, 2 og 3).