Det Sydfynske Alperidt
TheWoodworker logo
sponser rolfsminde Foder
sponser z horse
sponser dyrcenter midt
sponser equifirst
sponser falk
sponser hovfocus
sponser netto
sponser aveve
sponser heden mask
HK
herbert home LOGO 1
bbh
mm
lb
gb
nk
dhr
sponser 1
sponser riderrute sydfyn
få
jk
ab
fc
vb
anp
db
ske
skei
hol
eq
nl
fru

Det Sydfynske Alperidt

MINI

Lørdag den 30. april 2022


OGSÅ FOR KÆPHESTE


 TILMELDING ÅBNER LØRDAG d. 2. april kl. 9:00


Tilmelding sendes til lotte12@live.dk

OPLYS: Navn på hest og rytter, hvilken klasse du vil ride, hvem du evt. skal ride sammen med og et billede af vaccinationssiderne i hestepasset. Kæpheste behøver IKKE være vaccineret!!

Du skal også skrive hvilken sandwich du gerne vil have: KYLLING, TUN eller HUMUS

Så får du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.


Sidste mulighed for tilmelding er søndag den 24. april kl 21.  Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt framelding, hvis man ønsker sine penge retur.

MAX 40 ekvipager på HEST

MAX 15 ryttere på KÆPHEST

(der vil bliver lavet venteliste op til 47 ryttere (der laves seperat venteliste for kæpheste)



Startprisen er incl. sandwich, frugt, sodavand/vand og kaffe/kakao

ønsker du også denne "forårsbuffet" til din hjælper, så skriv det i tilmelding, det koster 30 kr. ekstra. Skriv hvilken sandwich: kylling, tun eller humus.


Klasse 1:

8+8+8 km

350 kr.


Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 2:

8+8 km

300 kr.


Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 3:

8 km

200 kr.

Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 5:

FOR KÆPHESTE

3,5 km

150 kr.

Alle deltagere modtager diplom og roset.



Startprisen dækker også dagskort til riderute Sydfyn


STÆVNEPLADS: Avlsgården ved Holstenshuus Gods, Slotsalleen 9, 5600 Fåborg FYN



  !! HUSK AT OVERHOLDE TIDERNE I PROGRAMMET !!

!!!!! Ryttere med KÆPHEST følger samme retningslinier som alle andre !!!!!


-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man vil udleveret et hestekontrolkort samt en nummervest. 



-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et  informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.

Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet som du kan finde her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.



-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.


-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding.  Starttidstpunkt for hver rytter sil stå på startlisten, i løbet at ugen inden ridtet - vær OBS på små ændringer i løbet af ugen. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.   

        

-Køling: I køleområdet tager du udstyr  af hesten, afkøler hesten (hvis du vil) og gør den klar til hestekontrol.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-ridt. 


-Præmieoverrækkelse: Uden hest, foran sekretariatet, når alle klassens ryttere er i mål og alle tider er registreret.

Alle vil få udleveret en roset og et diplom. 


  1. Tilmelding lukkes ved 40 ekvipager med hest og 15 ekvipager med kæphest(der laves venteliste med 7 ryttere i hver gruppe)  også selv om det er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er søndag den 24. april kl. 21.
  2. Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. Alle heste SKAL have gyldig vaccination, bortset fra kæphestene. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med ridtet.
  3. Tidsplaner, ruteplaner/kort  kan findes i programmet og startlisten her på vores hjemmeside, senest ugen inden ridtet.
  4. Der serveres sandwich, vand/sodavand, frugt, kaffe eller varm kakao, som man selv afhenter når man har lyst. Maden er inklusiv i prisen, der kan tilkøbes til hjælpere og familie for 30 kr. pr. person. Der kan vælges mellem kyllin, tun og humus sandwich, skal oplyses ved tilmelding.
  5. På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om ridtet, sponsorere og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
  6. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
  7. Der er Ikke krav om rytterlicens for at deltage. Ridtet giver point til vores CUP, også til kæphesteekvipager. Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls, fremvisning i tølt, eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse.