Det Sydfynske Alperidt

Tilmelding sendes til

lotte12@live.dk

OPLYS:

Navn på hest og rytter.

Hvilken klasse du vil ride og hvem du evt. skal ride sammen med.

Man rider i grupper med mindst 3 ryttere. Hvis man ved, hvem man gerne vil ride sammen med, skrives det i tilmelding. Ellers bliver man placeret i en gruppe når startlisten kommer op.

Et billede af vaccinationssiderne i hestepasset.

Derefterfår du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.


Sidste mulighed for tilmelding er søndag den 2. april kl. 21.

Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt. framelding, hvis man ønsker sine penge retur.


MAX 40 ryttere + Kæpheste + ONLINE

Efter 40 tilmeldinger laves venteliste.


Der er IKKE mad med i prisen.

Der vil være toiletvogn på pladsen.



Klasse 1

ca. 11 km

275 kr AFLYST

Idealtid 5 km i timen

Klasse 2 HÅND-HEST

må gerne rides..

ca. 7 km

275 kr AFLYST

Idealtid 3 km i timen

Klasse 3 KÆP-HEST

ca. 7 km

175 kr AFLYST

Idealtid 3 km i timen

Klasse 3 ONLINE

Selvvalgt km

100 kr.



Regler:

Alle rider ud i grupper på mindst 3. Har man ikke selv en gruppe, så laver vi dem, når alle er tilmeldt.

På turen skal man finde ialt 35 "æg" med et bogstav på, fordelt på 7 "klynger".

Der er forskelligt antal æg i hver "klynge" - I får IKKE at vide hvor mange æg, der er i hver "klynge"..

I hver "klynge" skal man sammensætte et ord..

Inden for idealtiden, skal man ride/løbe ruten, samle alle bogstaverne på "æggene" og lave den rigtige sætning......Sætningen afleveres i Sekretariatet og først der slutter mål-tiden.

Alle vinder en lille overraskelse...Der er en lidt større overraskelse til vinder holdet........


Retningslinier for ridt

-Ankomst: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man krydses af som ankommet.


-Der udleveres IKKE nummervest og hestekontrolkort


-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.

Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet, som du kan finde her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.


-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. Den får målt puls og mønstres i trav eller tølt hvorefter den godkendes til turen.

Der skrives HOLD-NUMMER på hestene


-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt sammen med sin gruppe. 

Starttidspunkt for klassen vil stå i programmet. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.


-Køling: I køleområdet tager du udstyr af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol når man er klar og efter gruppen har aflevet sin påskesætning i sekretariatet. HUSK DIT HOLDNUMMER når du afleveres Jeres sætning.

Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt.

Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-ridt.


-Præmieoverrækkelse: Uden hest.Alle vil få udleveret en roset, et diplom og en lille overraskelse.



  1. Tilmelding lukkes ved 40 ekvipager også selv om det, er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er fredag den 2. april kl. 21.00
  2. Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med ridtet.
  3. Tidsplaner, kan findes i programmet her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.
  4. Der serveres IKKE mad
  5. På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om ridtet, og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
  6. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med ridtet og til at fotografierne kan benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
  7. Ridtet giver point til vores CUP 2023 Man kan ikke udgå, alle gennemfører. 



Du skal dokumentere dit onlineridt i kæden der kommer til påske på Facebooksiden, med et billede af din hest og dig på turen, samt et billede af rute registreringen.Brug evt. Equilab, MapMyRun eller Alltrails.

Alle deltagere modtager en smuk roset og et diplom som fremsendes i slutningen af april 2023😍.

Valdemarskildes Ridt

lørdag den 1 april 2023


Tilmelding åbner

onsdag den 8 marts

kl. 18:00


Stævneplads på

Gardehusar-kasernen i

Slagelse 





Påskeæg Udfordring

torsdag den 6. AFLYST pga for få tilmeldinger

Der kan stadig tilmeldes ONLINE