Velkommen til ryttere, rytternes hjælpere, frivillige hjælpere og sponsorere
Først vil vi gerne sige tusind tak til alle vores sponsorere, der har været med til at give rigtig flotte gaver til alle deltagerne.
Stort tak til alle lodsejerne, som har skabt fantastiske rideruter i det sydfynske.
Og sidst, men ikke mindst, tusind tusind tak til de mange fantastiske frivillige hjælpere og alle de seje ryttere…..
Uden Jer, intet stævne.
Vi har 21 startende ekvipager. Der vil være både "gamle" og garvede og helt nye, måske endda lidt usikre og spændte ryttere. Vi henstiller til tålmodighed og at alle tager hensyn til hinanden. Opvarmning i trav og galop skal ske med stor hensyntagen til andre heste og ryttere og kun på anvist område.
Stævneplads: Holstenshuus Gods, bag avlsgården.
Slotsalleen 9, 5600 Fåborg
Sekretariat:
Charlotte Nielsen 5363 3618
David beckwith 2053 2293
Hestesagkyndige:
Amber Beckwith
Dyrlæge:
Ellen Korgsgaard
Dyrlægevagt på stævnedagen:
Svendborg Dyrehospital 6221 6421
Ruteansvarlige:
Lotte Nielsen 5363 3618
Smed:
Der vil IKKE være en smed tilstede på pladsen.
Vagtlæge 7011 0707
Nærmeste skadestue Odense eller Svendborg.
Parkering:
Følg venligst anvisninger fra P-vagterne.
!AL RIDNING PÅ STÆVNEPLADSEN SKAL FOREGÅ I SKRIDT!
-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads.
Derefter melder man til start i sekretariatet, hvor man får udleveret et hestekontrolkort og en nummervest.
-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.
Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå længere nede i programmet.
-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.
-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Klasse 1 og 3 rides som massestart, dvs at alle starter på samme tid (man må gerne starte op til 15 minutter senere, hvis man ikke ønsker at deltage i massestarten). Starttidstpunkt for klassen vil stå i programmet. TJEK startlisten for din egen individuelle start. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.
-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.
-Køling: I køleområdet tager du udstyr af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol.
-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distanceridt. (vær obs på særlige konkurrenceregler for klasse 1 og 3).
-Præmieoverrækkelse: Uden hest, foran sekretariatet, når alle klassens ryttere er i mål og alle tider er registreret.
Alle vil få udleveret en roset og et diplom.
Der er Ikke krav om rytterlicens for at deltage. Eventet er ikke pointgivende. Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls, fremvisning i tølt, eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse.
Paddock: Der er mulighed for opstilling af paddock. INGEN hest må stå UDEN OPSYN i sin paddock.
Vand: Der vil være vand på stævnepladsen. Der står spande med startnummer til hver hest - brug kun den ene spand.
Vandpost på ruten: I klasse 1, 3 og 5 findes der en vandpost efter ca 8 km - her er der også crewpoint
Hjælperbiler: Man er velkommen til at køre ud på ruten for at være crew. !!! DER MÅ KUN KØRES PÅ ASFALTVEJENE !!! Kør forsiktigt, særligt igennem Slotsalleen, da rytterne også skal ride den vej.
Der er afmærket et enkelt crewpunkt koordinaterne er: B 55.125876 L 10.281904 adressen er Reventlowsvej 91B. Tjek adressen på krak.dk da der IKKE er noget hus på det nummer, det er bare en grus-p-plads
Beklædning og udstyr:
Beklædning er valgfrit, med enkelte vigtige regler. Ridehjelm er obligatorisk til hest. -UNDER HELE STÆVNET.
Hvis rytteren rider i sko uden hæl, skal der anvendes sikkerhedsstigbøjler.
Ansvar: Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. ALLE heste skal have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Det Sydfynske Alperidt hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med ridtet.
Tag hensyn: Til skovens andre gæster. Og ved passage af andre heste, skal der passeres i skridt, med mindre det aftales, at der kan passeres i andet tempo.
ALLE SKRIDT-ZONER SKAL OVERHOLDES.
Hjælp: Har man brug for at komme ind i skoven og hente en hest eller rytter, så skal sekretariatet kontaktes.
Mad: Der serveres INGEN mad eller drikke og der kan heller ikke købes noget, så medbring selv forsyninger
Foto: Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
Tidsplan
Søndag den 28. august | Stævneplads og sekretariat åbner | Infomøde | Hestekontrol starter | -Start for klassen- HUSK tjek din egen starttid på startlisten!!! |
Kl 1: ca 15+8+8 km | kl. 8:30 | kl. 8:45 | kl. 9:00 | kl. 9:30 |
Kl 3: ca 15+8 km | kl. 8:30 | kl. 9:15 | kl. 9:30 | kl. 10:00 |
Kl 5: ca 15 km | kl. 9:15 | kl. 9:45 | kl. 10:00 | kl. 11:00 |
Kl 6: ca 8 km | kl. 10:15 | kl. 10:45 | kl. 11:00 | kl. 12:00 |
Ca 15 km: | Hvid Rute | |||
Ca 8 km: | Rød Rute |
Stævneplads
Der kommer IKKE direkte link til ruterne på Alltrails.com denne gang.... Beklager, det er sparet væk (kommer igen til næste år)