Klasse 1 Lørdag | 13 km | 250 kr. | Overhold tiderne i programmet |
Klasse 2 Søndag | 13 km | 250 kr | Overhold tiderne i programmet |
!! Hver klasse opdeles i grupper af 8 ryttere for at leve op til corona-retningslinierne !!
STÆVNEPLADS Phønix-P Udlodgyden 52, Davinde, 5220 Odense SØ
EVENT-Retningslinier:
!!! OVERHOLD ALLE COVID RETNINGSLINIER, SE DEM I PROGRAMMET !!!
-Meld til start: Alle rytterne skal melde til start i sekretariatet ved ankomst og man vil udleveret et hestekontrolkort.
-Infomøde: NISSE-konkurrence. Til infomødet udvælger vi bedst udklædte NISSE-RYTTER som vinder en lækker sponsorpræmie. (Der bliver 3-4 klasser/vindere lørdag og 2 klasser/vindere søndag.)
Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.
Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet du vil kunne finde på vores hjemmeside
https://detsydfynskealperidt.dk/
-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.
-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding. Starttidstpunkt for klassen vil stå i programmet. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.
-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre. Du vil få et lille kort med din mål-tid som du skal medbringe videre til afsluttende hestekontrol.
-Køling: I køleområdet tager du udstyr af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol.
-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-event.
-Præmieoverrækkelse: Uden hest. Straks efter færdigt ridt MAX 2 ryttere ad gangen i sekretariatet
Alle vil få udleveret en roset og et diplom.