Tarup-Davinde Juleridt 

lørdag den 12. og søndag den

13. December 2020


Sidste mulighed for tilmelding er torsdag den 3. december kl 21. Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt framelding, hvis man ønsker sine penge retur.

MAX 24 ekvipager lørdag og 16 ekvipager søndag.


NISSE-KONKURRENCE: Til klassens infomøde vælges bedst udklædte nisse-rytter, som vinder en lækker sponsorgave. Så mød derfor op til tiden. 

(Der bliver 3-4 klasser/vindere lørdag og 2 klasser/vindere søndag.)


Startprisen er incl. toast, æbleskiver, gløgg eller kakao

ønsker du også denne "julebuffet" til din hjælper, så skriv det i tilmelding, det koster 30 kr. ekstra.


Tilmeldingsinfo sendes til lotte12@live.dk

OPLYS: Navn på rytter og hest, klasse du ønsker at ride, hvem du evt. skal ride sammen med OG et billede af vaccinationssiderne i hestepasset. Så får du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.



Klasse 1 Lørdag

13 km

250 kr.

Overhold tiderne i programmet

Klasse 2 Søndag

13 km

250 kr

Overhold tiderne i programmet

!! Hver klasse opdeles i grupper af 8 ryttere for at leve op til corona-retningslinierne !!


STÆVNEPLADS Phønix-P Udlodgyden 52, Davinde, 5220 Odense SØ

EVENT-Retningslinier:


!!! OVERHOLD ALLE COVID RETNINGSLINIER, SE DEM I PROGRAMMET !!!

 

-Meld til start: Alle rytterne skal melde til start i sekretariatet ved ankomst og man vil udleveret et hestekontrolkort.


-Infomøde: NISSE-konkurrence. Til infomødet udvælger vi bedst udklædte NISSE-RYTTER som vinder en lækker sponsorpræmie. (Der bliver 3-4 klasser/vindere lørdag og 2 klasser/vindere søndag.)

Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et  informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.

Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet du vil kunne finde på vores hjemmeside

https://detsydfynskealperidt.dk/  


-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.


-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding. Starttidstpunkt for klassen vil stå i programmet. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre. Du vil få et lille kort med din mål-tid som du skal medbringe videre til afsluttende hestekontrol.   

        

-Køling: I køleområdet tager du udstyr  af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-event.


-Præmieoverrækkelse: Uden hest. Straks efter færdigt ridt MAX 2 ryttere ad gangen i sekretariatet

Alle vil få udleveret en roset og et diplom. 



  1. Tilmelding lukkes ved 24 ekvipager lørdag og 16 ekvipager søndag, også selv om det er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er torsdag den 3. december.
  2. Event er åbent for ryttere fra hele Danmark. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med event.
  3. Tidsplaner, ruteplaner/kort og program kan findes på vores hjemmeside https://detsydfynskealperidt.dk/ 
  4. Der serveres toast, æbleskiver, gløgg eller varm kakao ud gennem vinduet fra køkkenet.
  5. På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om event, sponsorere og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
  6. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
  7. Der er Ikke krav om rytterlicens for at deltage. Eventet er ikke pointgivende. Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse.