Det Sydfynske Alperidt
TheWoodworker logo
sponser rolfsminde Foder
sponser z horse
sponser dyrcenter midt
sponser equifirst
sponser falk
sponser hovfocus
sponser netto
sponser aveve
sponser heden mask
HK
herbert home LOGO 1
bbh
mm
lb
gb
nk
dhr
sponser 1
sponser riderrute sydfyn
få
jk
ab
fc
vb
anp
db
ske
skei
hol
eq
nl
fru

Det Sydfynske-alperidt

Søndag den 28. August 2022

Der er lukket for tilmelding

Tilmelding sendes til lotte12@live.dk

OPLYS: Navn på hest og rytter, hvilken klasse du vil ride, hvem du evt. skal ride sammen med og et billede af vaccinationssiderne i hestepasset. Så får du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.

::Ved tilmelding til Online skal vi IKKE se pas, men istedet skal I skrive Jeres adresse::


Sidste mulighed for tilmelding er lørdag den 20. august kl 21.  Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt framelding, hvis man ønsker sine penge retur.

MAX 50 ekvipager

(heraf max 10 ONLINE, med mindre der ikke fyldt op på sidste tilmeldingsdag.)



Der er IKKE mad med i startprisen. OG man kan IKKE købe mad og drikke på pladsen. Så HUSK din egen madpakke.


Klasse 1:

ca. 15 + 8 + 8 km


400 kr.


Massestart, max 16 km/t.


Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 2:

ca. 23 + 8 km


400 kr.


Massestart, max 16 km/t.


Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 3: 

ca. 15 + 8 km

400 kr

Massestart, max 16 km/t.


Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 4:

ca. 23 km

350 kr.

Enkeltstart, max 16 km/t.


Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 5: 

ca. 15 km

300 kr.

Enkeltstart, max 16 km/t.


Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 6:

ca. 8 km

250 kr

Enkeltstart, max 16 km/t.


Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 7:  ONLINE

Enten - 8, 15 eller 23 km

150 kr

Alle deltagere modtager diplom og roset.


RIDTET KAN RIDES fra den 26-28 august. Dokumentation sker på FB i særligt opslag.



STÆVNEPLADS: Avlsgården ved Holstenshuus Gods, Slotsalleen 9, 5600 Fåborg FYN


Retningslinier:


  !! HUSK AT OVERHOLDE TIDERNE I PROGRAMMET !!


-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man vil udleveret et hestekontrolkort.



-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et  informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.

Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet som du kan finde her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.



-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.


-Start: Klasse 1, 2 og 3 rides som massestart, dvs at alle starter på samme tid (man må gerne starte op til 15 minutter senere, hvis man ikke ønsker at deltage i massestarten). I klasse 4, 5 og 6  rider man ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding. Starttidstpunktet står ved dit navn på startlisten. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.   

        

-Køling: I køleområdet tager du udstyr  af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-ridt. 


-Præmieoverrækkelse: Uden hest, foran sekretariatet, når alle klassens ryttere er i mål og alle tider er registreret.

Alle klasser rides som Clear Rounds, dvs at der ikke rides som konkurrence. Alle vil få udleveret en roset og et diplom. Vi har også været heldige at få nogle sponsorgaver.


-Særlige regler for klasse 1, 2 og 3:  I klasse 1 rides 3 loops, (altså skal man ud på tre ruter med pause imellem hver tur). I klasse 2 og 3 rides 2 loops (altså skal man ud på to ruter med en pause imellem turerne).

Når programmet kommer kan man se hvilke ruter der skal rides og i hvilken rækkefølge. Ruterne er markeret med farver. 

Hastigheden må ikke overstige 16 km/t på nogen loops og hesten bliver tjekket før ridtet, imellem loops og efter ridtet af en hestesagkyndig som vurderer om hesten er ok. Vurderes hesten ikke at være ok afbrydes ridtet, MEN man modtager stadig sin roset og et diplom. Og man samler CUP-point for det antal loops man rider. 


For klasse 1: Ridetiden efter 1. loop slutter først når hesten går igennem Vet/Puls og altså ikke når den går over målstregen. Tiden efter 2. loop slutter ligeledes når hesten går gennem Vet/Puls. Tiden efter 3. loop slutter når hesten går over målstregen.

For klasse 2 og 3: Ridetiden efter 1. loop slutter først når hesten går igennem Vet/Puls og altså ikke når den går over målstregen.  Tiden efter 2. loop slutter når hesten går over målstregen.


Det efterstræbes, at man bruger max 20 minutter inden fremvisning af hesten efter hvert loop, men overskrides tiden medfører det ikke diskvalifikation. Alle gennemfører og får diplom og roset.


  1. Tilmelding lukkes ved 50 ekvipager  også selv om det er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er lørdag den 20. august kl 21. Der er plads til MAX 10 ONLINE ryttere, med mindre der ved sidste tilmelding stadig er færre en 50 tilmeldinger ialt. Så vil der blive åbnet op for yderligere ONLINE tilmeldinger.
  2. Event er åbent for ryttere fra hele Danmark. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med event.
  3. Tidsplaner, ruteplaner/kort  kan findes i programmet her på vores hjemmeside, senest 4 dage inden ridtet.
  4. Der serveres IKKE mad. Så medbring selv forsyninger.
  5. På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om ridtet, sponsorere og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
  6. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
  7. Der er Ikke krav om rytterlicens for at deltage. Eventet er ikke pointgivende. Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls, fremvisning i tølt, eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse. 
  8. Alle der deltager opsamler point til vores CUP.