Velkommen til ryttere, rytternes hjælpere, frivillige hjælpere
Uden Jer, intet stævne.
Vi har 14 startende ekvipager. Det er første gang vi skal afprøve denne nye stævneplads, vi henstiller til tålmodighed og at alle tager hensyn til hinanden, opvarmning KUN i skridt.
Rallebæksgyden 13, 5600 Fåborg.
Bagved Naturlegepladsen Troldeland.
Se oversigtskort nedenfor
.
!VIGTIGT!
Indkørsel til stævneplads SKAL ske fra Nyborgvej, da der er venstresving forbudt fra Odensevej, når man kommer nordfra.
Så tjek Krak eller Google Maps inden du kører hjemmefra.
Sekretariat:
Charlotte Nielsen 5363 3618
Hestesagkyndige:
Anne-Mette Jorck-Jorckston
Dyrlægevagt på stævnedagen:
Svendborg Dyrehospital 6221 6421
Ruteansvarlige:
Charlotte Nielsen 5363 3618
Smed:
Der vil IKKE være en smed tilstede på pladsen.
Vagtlæge 7011 0707
Nærmeste skadestue Odense eller Svendborg.
Parkering:
Følg venligst anvisninger fra P-vagterne.
!AL RIDNING PÅ STÆVNEPLADSEN SKAL FOREGÅ I SKRIDT!
-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads.
Derefter melder man til start i sekretariatet, hvor man får udleveret et hestekontrolkort og en nummervest.
-Inden start samles alle rytterne til et fælles informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål. Det er ikke et krav at møde op til infomøde.
-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.
-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Starttidstpunkt for klassen vil stå i programmet.
TJEK startlisten for din egen individuelle starttid
Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.
-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.
-Køling: I køleområdet tager du udstyr af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol. Der er IKKE lavet vandspande til hver hest - Man skal selv hente vand fra vandhanen ved toiletterne.......
-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distanceridt.
-Præmieoverrækkelse: Uden hest, foran sekretariatet, når alle klassens ryttere er i mål og alle tider er registreret.
Alle vil få udleveret en roset og et diplom.
Paddock: Der er IKKE mulighed for opstilling af paddock.
CREW og vandpost på ruten: Der er INGEN vandposter på ruten, men der er 3 steder hvor man kan mødes med sit crew:
1: Reventlowsvej 108 (P-plads)
2: Knagelbjerg (grusvej - ca 200-300 meter fra hovedvejen - kig efter vores skilte)
3: Odensevej 173 (gå overhovedvejen, hvor ridestien normalt krydser og gå ca 100 meter ind i skoven.
Beklædning og udstyr:
Beklædning er valgfrit, med enkelte vigtige regler. Ridehjelm er obligatorisk til hest og under mønstringen.
Der må ikke rides med pisk og sporer.
Hvis rytteren rider i sko uden hæl, skal der anvendes sikkerhedsstigbøjler.
Ansvar: Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. ALLE heste skal have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Det Sydfynske Alperidt hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med ridtet.
Tag hensyn: Til skovens andre gæster. Og ved passage af andre heste, skal der passeres i skridt, med mindre det aftales, at der kan passeres i andet tempo.
Der er INGEN planlagte SKRIDT-ZONER.
MEN der er mange steder hvor skridt er nødvendigt - så overvej din hastighed efter terrænet og din hest.
Hjælp: Har man brug for at komme ind i skoven og hente en hest eller rytter, så skal sekretariatet kontaktes.
Mad: Der serveres en dejlig sandwich, en sodavand og et stykke kage. Man henter bare i bussen når man er sulten.
Foto: Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
Tidsplan
Lørdag den 27. april | Stævneplads og sekretariat åbner | Infomøde | Hestekontrol starter | -Start for klassen- HUSK tjek din egen starttid på startlisten!!! |
Kl 1: 11 + 11 km HVID + HVID RUTE | kl. 8:30 | kl. 9:00 | kl. 9:15 | kl. 10:00 |
Kl 2: 11 km HVID RUTE | kl. 8:30 | kl. 9:00 | kl. 9:30 | kl. 10:30 |
Stævneplads
Der arbejdes på direkte link til ruterne på Alltrails.com.... Meeeennn der er lidt tekniske problemer