Det Sydfynske Alperidt

Valdemarskilde Ridt

lørdag den 1. april 2023

DER ER LUKKET FOR TILMELDING 

Tilmelding sendes til

lotte12@live.dk

OPLYS:

Navn på hest og rytter.

Hvilken klasse du vil ride og hvem du evt. skal ride sammen med.

Et billede af vaccinationssiderne i hestepasset.

Derefter får du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.

Sidste mulighed for tilmelding er fredag den 24. marts kl. 21.

Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt. framelding, hvis man ønsker sine penge retur.


MAX 40 ryttere + Kæpheste + ONLINE

Efter 40 tilmeldinger laves venteliste.


Startprisen er incl. "militær-sandwich", frugt, sodavand/vand og kaffe/kakao og kage.

Ønsker du også denne "militær-buffet" til din hjælper, så skriv det i tilmelding, det koster 40 kr. ekstra.


STÆVNEPLADS Parcelgårdsvej 14 A, 4200 Slagelse.

Kørsel fra frakørsel 39 via Grønningen

Kørsel fra frakørsel 38 via Nykobbelvej


VIGTIGT følg anvisning pga BLINDE VEJE - TJEK KRAK


Vi garanterer at deltagerne vil få en særlig oplevelse, da ridtet bl.a. foregår i et område hvor offentligheden normalt ikke må ride.

Alle ruter ligger i varieret terræn, med både kørefaste grus-skovveje og kampvognsspor, hvor der kan være både blødt og ujævnt.


Det KAN forekomme, at skydebanen, der ligger tæt på stævnepladsen bliver brugt på dagen - vær derfor OBS på, at der kan lyde skud ret tæt på.....


OVERHOLD VENLIGST TIDERNE I PROGRAMMET

'





















Du skal dokumentere dit onlineridt i kæden (der kommer til april) på Facebooksiden, med et billede af din hest og dig på turen.Skriv hvor I har redet og gerne lidt om jeres tur, samt et billede at rute registreringen.Brug evt. Equilab, MapMyRun eller Alltrails.

Alle deltagere modtager en smuk roset og et diplom som fremsendes i begyndelsen af maj 2023😍.


Retningslinier for ridt


-Ankomst: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads 


-Meld ankomst: I sekretariatet, der ligger i "barakkerne" bag toiletterne.

Her får du udleveret et hestekontrolkort og en nummervest.


-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.

Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet, som du kan finde her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.



-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. Den får målt puls og mønstres i trav eller tølt hvorefter den godkendes til turen.


-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding.

Starttidspunkt for klassen vil stå i programmet. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.


-Køling: I køleområdet tager du udstyr af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår. )

Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt.

Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-ridt.


-Præmieoverrækkelse: Uden hest. Alle vil få udleveret en roset og et diplom.



  1. Tilmelding lukkes ved 40 ekvipager  også selv om det, er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er fredag den 24. marts kl. 21.00
  2. Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med ridtet.
  3. Tidsplaner, ruteplaner/kort kan findes i programmet her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.
  4. Der serveres sandwich, vand, frugt, kaffe eller varm kakao i "barakkerne" bag toiletterne.
  5. På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om ridtet, og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
  6. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med ridtet og til at fotografierne kan benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
  7. Der er ikke krav om rytterlicens for at deltage. Ridtet giver point til vores CUP 2023 Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls eller overskridelse af gængse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse.





Klasse 1

12 + 8 + 12 km

400 kr

Rides som Clear Round


Klasse 2

8 + 12 + 8 km

400 kr

Rides som Clear Round


Klasse 3

12 + 8 km

350 kr

Rides som Ideal Tid

7 km i timen

Klasse 4

8 + 8 km

350 kr

Rides som Ideal Tid

7 km i timen

Klasse 5

12 km

325 kr

Rides som Clear Round


Klasse 6

8 km

325 kr

Rides som Clear Round


Klasse 7     

HÅNDHOLDTE HESTE

ca. 4  km

325 kr

Trækkes som Clear Round

Klasse 8 KÆP-HESTE

ca. 4 km

150 kr

Rides som Clear Round


Klasse 9 ONLINE

Afvikles i løbet af april

Vælg antal km fra ovenstående klasser

100 kr

Kræver IKKE dokumentation af vaccination i pas