Velkommen til ryttere, rytternes hjælpere og frivillige hjælpere
Stort tak til alle lodsejerne, som har skabt fantastiske rideruter i det sydfynske.
Og tusind tusind tak til de fantastiske frivillige hjælpere og alle de seje ryttere…..
Uden Jer, intet stævne.
Men 26 startende ekvipager i klasserne 3 x 8,5 km, 2 x 8,5 km og 1 x 8,5 km vil der være ryttere i alle katagorier på pladsen. Der vil være både "gamle" og garvede og helt nye, måske endda lidt usikre og spændte ryttere. Vi henstiller til tålmodighed og at alle tager hensyn til hinanden. Opvarmning kun i skridt på gårdspladsen.
Stævneplads: Holstenshuus Gods, bag avlsgården.
Slotsalleen 9, 5600 Fåborg
Sekretariat:
Charlotte Nielsen 5363 3618
David beckwith 2053 2293
Hestesagkyndig:
FEI distancerytter Amber Beckwith
Dyrlæge:
Ellen Korgsgaard
Dyrlægevagt på stævnedagen:
Svendborg Dyrehospital 6221 6421
Ruteansvarlige:
Lotte Nielsen 5363 3618
Smed:
Der vil IKKE være en smed tilstede på pladsen.
Vagtlæge 7011 0707
Nærmeste skadestue Odense eller Svendborg.
Parkering:
Følg venligst anvisninger fra P-vagterne.
!AL RIDNING PÅ STÆVNEPLADSEN SKAL FOREGÅ I SKRIDT!
-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man får udleveret et hestekontrolkort samt en nummervest.
-Inden start: Der er IKKE fælles infomøde. Thej fanen INFO-møde for info og er du i tvivl eller har spørgsmål så kom til os på pladsen og vi hjælper med det hele.
Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå længere nede i programmet.
-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.
-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. OVERHOLD dit starttidspunkt.
-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.
-Køling: I køleområdet tager du udstyr af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol.
-Afsluttende hestekontrol: Det efterstræbes, at man bruger max 20 minutter inden fremvisning af hesten efter hvert loop, men overskrides tiden medfører det ikke diskvalifikation. Alle gennemfører og får diplom og roset.
Hestesagkyndig/dyrlæge tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt.
Særligt for klasse 1 og 2: Ridetiden efter 1. loop slutter først når hesten går igennem Vet-in og altså ikke når den går over målstregen. Ridetiden efter 2. loop slutter ligeledes først når hesten går gennem Vet-in. Tiden efter 3. loop slutter når hesten går over målstregen.
I klasse 3 slutter ridetiden når man krydser målstregen
-Præmieoverrækkelse: Ved sekretariatet, kommer man når man hver især er færdig med sit ridt.
Alle vil få udleveret en roset og et diplom.
Der er Ikke krav om rytterlicens for at deltage. Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls, fremvisning i tølt, eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation.
Man optjener point til Cup 2024
Paddock: Der er mulighed IKKE for opstilling af paddock.
Vand: Der vil være vand på stævnepladsen.
Vandpost på ruten: Der er INGEN vandpost på ruten.
Hjælperbiler: Man er velkommen til at køre ud på ruten for at være crew.
Man kan mødes de to steder man krydser Holstenshuusvej eller hvor man krydser Grønderupvej.
Kør forsiktigt, særligt igennem Slotsalleen, da rytterne også skal ride den vej. !!! DER MÅ KUN KØRES PÅ ASFALTVEJENE !!!
Beklædning og udstyr:
Beklædning er valgfrit, med enkelte vigtige regler. Ridehjelm er obligatorisk Under HELE STÆVNET når man er til hest og når man mønstrer sin hest.
Hvis rytteren ridder i sko uden hæl, skal der anvendes sikkerhedsstigbøjler.
Man må IKKE ride med sporer og pisk.
Ansvar: Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. ALLE heste skal have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Det Sydfynske Alperidt hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med ridtet.
Tag hensyn: Til skovens andre gæster. Og ved passage af andre heste, skal der passeres i skridt, med mindre det aftales, at der kan passeres i andet tempo.
Hjælp: Har man brug for at komme ind i skoven og hente en hest eller rytter, så skal sekretariatet kontaktes.
Mad: Der serveres en vand/sodavand og et stykke kage, som man selv afhenter når man har lyst. Maden er inklusiv i prisen, der kan tilkøbes til hjælpere og familie for 20 kr. pr. person.
Foto: Vi har desværre ingen fotograf, denne gang. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
Tidsplan
Lørdag den 30. marts | Stævneplads og sekretariat åbner | Hestekontrol starter | Start |
Kl 1: 8,5+8,5+8,5 km | kl. 9:30 | kl. 10:00 | kl. 11:00 |
Kl 2: 8,5+8,5km | kl. 9:30 | kl. 10:30 | kl. 11:30 |
Kl 3: 8,5 km | kl. 10:30 | kl. 11:00 | kl. 12:00 |
Stævneplads