Det Sydfynske Alperidt


Juleridt

Lørdag den 25. november 2023


 TILMELDING  ÅBNER Onsdag den 1. november kl 18:00 


MAX 40 ekvipager

Efter 40 tilmeldinger vil der blive lavet en venteliste


Tilmelding sendes til lotte12@live.dk

OPLYS: Navn på hest og rytter, hvilken klasse du vil ride, hvem du evt. skal ride sammen med og et billede af vaccinationssiderne i hestepasset.

Så får du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.


Sidste mulighed for tilmelding er søndag den 19. november kl 21. Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt framelding, hvis man ønsker sine penge retur.


JULE-UDKLÆDNINGS-KONKURRENCE: I hver klasse finder vi en vinder,  som får en lækker sponsorgave.  Man skal ride i sin udklædning:::::

HUSK INGEN GLASKUGLER I PYNTEN!!!


Startprisen er incl. toast, æbleskiver, vand, sodavend, gløgg, kaffe eller kakao. Ønsker du også denne "julebuffet" til din hjælper, så skriv det i tilmelding, det koster 30 kr. ekstra.











STÆVNEPLADS Phønix-P Udlodgyden 52, Davinde, 5220 Odense SØ



RETNINGSLINIER:


-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man vil udleveret et hestekontrolkort.


-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et  informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.

Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet som du kan finde her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet.


-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.


-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding. Starttidstpunkt for hver ekvipage vil stå i programmet. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.  Ridetiden stopper når man rider over målstregen. 

        

-Køling: I køleområdet tager du udstyr  af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol. Der er en spand til hver hest, med startnummer på, brug KUN den. Har man brug for mere vand så kan spandene fyldes op fra vandhanen ved køkkenet.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-event.


-Præmieoverrækkelse: Uden hest. Præmieoverrækkelse: Uden hest, foran sekretariatet, når alle klassens ryttere er i mål og alle tider er registreret.

Alle vil få udleveret en roset og et diplom. 



-Det efterstræbes at man bruger max 20 minutter inden fremvisning af hesten efter hvert loop, men overskrides tiden medfører det ikke diskvalifikation. Alle gennemfører og får diplom og roset.



-Tilmelding lukkes ved 40 ekvipager, også selv om det er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er søndag den 19. november.

Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. Både nybegyndere og erfarne distanceryttere er velkomne. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med event.


-Tidsplaner, ruteplaner/kort  kan findes i programmet her på vores hjemmeside ugen inden ridtet.


-Der serveres æbleskiver, toast, vand, gløgg, kaffe eller varm kakao i køkkenet, man kommer bare derind når man er sulten eller tørstig.


-På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om event, sponsorere og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.


-Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.


-Alle optjener point til Det Sydfynske Alperidt CUP 2023. Udklædning giver et tillæg i point på enten 5 eller 15 afhængig af hvor udklædt ekvipagen er.  Loopet skal rides med al udklædning for at optjene point. HUSK INGEN GLASKUGLER I PYNTEN og hvis du taber pynt skal du så vidt muligt selv samle det op igen.


-Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls, fremvisning i tølt eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse.

 



KLASSE 1 

ca. 19 km

300 kr.

Enkeltstart. Overhold starttider i program

KLASSE 2

ca. 13 km

300 kr.

Enkeltstart. Overhold starttider i program

KLASSE 3

8 km

300 kr.

Enkeltstart. Overhold starttider i program

KLASSE 4

FRIT valg kilometer

100 kr

ONLINE