Det Sydfynske Alperidt
TheWoodworker logo
sponser rolfsminde Foder
sponser z horse
sponser dyrcenter midt
sponser equifirst
sponser falk
sponser hovfocus
sponser netto
sponser aveve
sponser heden mask
HK
herbert home LOGO 1
bbh
mm
lb
gb
nk
dhr
sponser 1
sponser riderrute sydfyn
få
jk
ab
fc
vb
anp
db
ske
skei
hol
eq
nl
fru

Påskeridt

Lørdag den 30. marts 2024


SE DAGENS RESULTATER HER


MAX 40 deltagere

 TILMELDING ÅBNER TIRSDAG den 5. marts kl. 18:00


Tilmelding sendes til lotte12@live.dk

OPLYS: Navn på hest og rytter, hvilken klasse du vil ride, hvem du evt. skal ride sammen med og et billede af vaccinationssiderne i hestepasset.

Så får du en bekræftigelsesmail med betalingsinfo tilbage.


!!!!!!!Der er IKKE toilet på stævnepladsen!!!!!!!


Sidste mulighed for tilmelding er lørdag den 23. marts kl 21.  Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt framelding, hvis man ønsker sine penge retur.

Er der stadige ledige pladser efter sidste tilmelding åbnes der op for en ONLINE klasse indtil vi når ialt 40 deltagere.

(der vil bliver lavet venteliste op til 44 ryttere) 



Startprisen er incl. et stk kage, et stk frugt og en sodavand eller vand.

ønsker du også disse lækkerier til din hjælper, så skriv det i tilmelding, det koster 20 kr. 


Klasse 1:

8,5+8,5+8,5 km

300

Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 2:

8,5+8,5 km

300

Alle deltagere modtager diplom og roset.


Klasse 3:

8,5 km

250

Alle deltagere modtager diplom og roset.



Startprisen dækker også dagskort til riderute Sydfyn


STÆVNEPLADS: Avlsgården ved Holstenshuus Gods, Slotsalleen 9, 5600 Fåborg FYN



  !! HUSK AT OVERHOLDE TIDERNE I PROGRAMMET !!


-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man vil udleveret et hestekontrolkort samt en nummervest. 



-Inden start: Der vil ikke være fælles infomøde inden start, er man ny og har spørgsmål er vi masser af personale på pladsen til at hjælpe dig.

Her på hjemmesiden vil du ugen inden ridtet kunne finde en fane der hedder INFOMØDE - her står de vigtigste info omkring fx ruterne.


-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense. De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.


-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding.  Starttidstpunkt for hver rytter sil stå på startlisten, i løbet at ugen inden ridtet - vær OBS på små ændringer i løbet af ugen. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.


-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre.   

        

-Køling: I køleområdet tager du udstyr  af hesten, afkøler hesten (hvis du vil) og gør den klar til hestekontrol.


-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår) Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt. Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-ridt. 


Loops: Rider man to eller tre loops, tjekkes hesten i hestekontrollen efter hvert loop. Hesten fremvises kun iført trense. Normalt vil der efterfølgende lægge en pause på 40 min MEN da det er meget korte loops bestemmer man selv hvor lang tid pause man vil have. Ved start noteres ny starttid af startpersonalet.


-Præmieoverrækkelse: Sker løbende, individuelt, uden hest, foran sekretariatet efter endt ridt.

Alle vil få udleveret en roset og et diplom. 


  1. Tilmelding lukkes ved 40 ekvipager. Er der ledige pladser efter endt tilmelding åbnes der op for en ONLINE klasse indtil vi når 40 tilmeldinger (der laves venteliste med 4 ryttere)   Sidste rettidige tilmelding er lørdag den 23. marts kl. 21.
  2. Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med ridtet.
  3. Tidsplaner, ruteplaner/kort  kan findes i programmet og startlisten her på vores hjemmeside, senest ugen inden ridtet.
  4. Der serveres et stk kage, et stk frugt og vand/sodavand, som man selv afhenter når man har lyst. Maden er inklusiv i prisen, der kan tilkøbes til hjælpere og familie for 20 kr. pr. person. 
  5. På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om ridtet og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
  6. Ved tilmelding til stævnet gives der samtygge til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtygge til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
  7. Der er Ikke krav om rytterlicens for at deltage. Ridtet giver point til vores CUP. Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Høj puls, fremvisning i tølt, eller overskridelse af gænse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse.